eBay의 마켓플레이스를 총괄하고 있는 ‘Devin Wenig’의 인터뷰 내용입니다. eBay 관점에서 디지털 전환에 따른 유통의 변화를 애기하고 있습니다.
옴니채널의 변화에 대응하지 못하면 생존하지 못할거라는 애기
Now, every merchant, every retailer must have an omnichannel strategy or they won’t survive
고객의 쇼핑경험을 강화할 수 있게 매장이 대응해야 하며
I think people like to shop and they like the serendipity of stores. Shopping is as much about entertainment and engagement as it is about utility
고객의 원하는 방향으로 연결할 수 있는 스킬이 필요하고
But now, understanding how to connect with your core customers across every way they want to connect—not the way you want them to connect but the way they want to connect with you—is a different skill
궁극적으로 빅데이터세트(Bigdata Set)를 분석하여 고객관점의 스몰니즈(Small Needs)를 끄집어 낼 수 있는 데이터분석의 인사이트(Insight)가 필요함을 주장하고 있습니다.
Big data is about big data sets that represent large groups of people and large behaviors. But in the world that I mentioned before, it’s about me connecting with you, my business connecting with you. You don’t want to be part of a big data set; you’re just looking to buy a shirt
관련참고기사:How digital is transforming retail: The view from eBay